sunnuntai 17. marraskuuta 2013

TET- harjoittelussa Helsingin tanssiopistolla




TET-harjoittelija Taika toimistolla

Hei! Olen Taika, 9. luokkalainen Kruununhaan yläasteelta ja olin TET-harjoittelussa Helsingin tanssiopistossa kahden viikon ajan marraskuussa. Olen tanssinut itse opistolla ihan pienestä pitäen lähinnä nykytanssia ja balettia ja halusin päästä näkemään opiston arkea ja oppimaan enemmän alasta, joten päätin hakea Helsingin tanssiopistolle TETtiin.

Opiston toiminta oli minulle jo ennen TET-harjoittelua tuttua, mutta harjoittelun aikana opin kaikkea uutta. Autoin joka päivä toimistolla, ja toimistotyö oli yllättävän kivaa ja vaihtelevaa. Kävin kaupungilla asioilla, mm. ostamassa uuden kahvinkeittimen, arkistoin, vaihdoin valokuvat toimiston seinille, valitsin valokuvia julisteiden aiheeksi ja vaikka mitä muuta! 

Parasta TETtissä oli että pääsin auttamaan opetuksissa. Olin maanantaisin nuorten jatko 3 ja teinien jatko 1-2 tanssitunnilla sekä torstaisin teinien jatko 1-2 tanssitunnilla auttamassa ja opettamassa. Tein ryhmille joitakin sarjoja sekä improvisaatioharjoituksia. Sarjojen keksiminen/ tekeminen ei ollut vaikeaa, mutta oikeanlaisen musiikin löytäminen oli haastavampaa. Opettaminen oli hauskaa ja kivaa vaihtelua toimistotyöhön. Vaikka olin toiminut opettajan roolissa aikaisemmin, minua jännitti ensimmäisillä tunneilla aika paljon, sillä en tiennyt miten minuun suhtauduttaisiin tai olisivatko sarjat tarpeeksi selkeitä tai edes kivoja. Oppilaat ottivat minut kuitenkin tosi hyvin vastaan ja kuuntelivat minua ja tunnit menivät hyvin.

Jokainen päivä oli erilainen ja työ oli hyvin vaihtelevaa ja monipuolista, siksi pidin siitä. Opin paljon uutta alasta, tapasin myös uusia ihmisiä ja pääsin tutustumaan toimiston arkeen! TET-harjoittelu tanssiopistolla oli hyvä kokemus ja siitä oli paljon hyötyä tulevaisuuteni kannalta!

Suosittelen paikkaa, jos ajattelet uraa tanssin parissa tai ala kiinnostaa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti